joycie91.reismee.nl

Na 2.5 jaar oeps

Okey het is allemaal een beetje sneller gegaan dan ik had gedacht en om de blog bij te houden is moeilijk, maar de meeste mensen hebben we afgelopen July wel gezien of zien wel dingen voorbij komen op FB of Insta.

Dus laatste keer was Dec 2020 er zijn nogal wat dingen veranderd sinds toen en er zijn ook veel dingen hetzelfde gebleven. Ik ga het even snel samenvatten voor de mensies die de blog nog bijhouden (en het vaker bekijken dan ikke hoe slecht). Okey dus ik woonde in Slacks Creek en deed mijn chefs opleiding on the Gold Coast en werkte bij mijn stage plek. Ik heb 17 dgn nadat ik de laatste update had geplaatst een plekje gevonden in Runaway Bay Gold Coast. Het is 15 min van werk en school dus dat ging allemaal vele malen makkelijker. Heb school netjes afgemaakt Cert 3 en 4 en toen Diploma Hospitality. Het ging allemaal best netjes, 2 dgn naar school en 5 dgn werken. Door de Covid had de regering van de studenten cap (dan mag je maar 20 uur werken als student) eraf gehaald want ze waren mensen nodig want vele waren ziek. Dus heb eigenlijk altijd gewoon 40 uur per week gewerkt. In de vakantie periodes ging dat omhoog naar 50 tot 60 uur in de week. Het huisje wat ik gevonden heb is het achterste gedeelte van een huis. De huiseigenaren wonen in het voorste deel en ik woon in het achterste gedeelte. Mijn woonkamer/keuken was hun zoons slaapkamer dus het is niet heel groot maar ik heb een klein aanrecht, een wasbak met koud water (afwas doe je met warm water uit de douche) en 1 electrische pit, oven en een magnetron. Het werkt goed hoor, woon hier nu al weer 2.5 jaar en wil eigenlijk wel verhuizen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Daar bovenop zijn de huiseigenaren bijna het hele jaar op reis door Australie met hun caravan dus heb de plek voor mezelf en het is de helft qua huur in vergelijking met andere plekken dus het heeft zijn voordelen, maar wil toch graag een gewone keuken.
Nou ik zeg wel zo leuk ‘‘ voor mezelf‘‘ maar ik moet iets vertellen, ik heb een boyfriend. Jah ik weet het ik en een vriendje, ik moet ook zeggen was er niet naar op zoek en had makkelijk zonder gekunt, maar het gebeurde soort van en well.... we zijn nu al 7 maand bij elkaar en hij is bij mij ingetrokken van dag 1 (jah soort van raar en a lot en jah I know, maar het heeft zijn redenen). Hij heet Steven en komt uit Indonesie en it’s going good.
Werk is nog steeds hetzelfde, nog steeds bij Sheraton 5 star resort en nog steeds mensen helpen met ontbijt en eitjes of in de keuken fruit en groentes snijden en cereals maken. Vermaak me er nog goed, maar soms sta je op het punt om gewoon alles neer te leggen en weg te lopen, maar dat heb je bij elke baan wel. Steven werkt in dezelde keuken als ik btw (hint, jah zo hebben we elkaar ontmoet).
Heb ik nog spannende dingen gedaan; ik ga bij vrienden langs, ga uit lunchen en hot choccy drinken, maar breng veel tijd thuis door met mijn series en films. Effe een ommetje hier en daar en laatst naar een waterval hier in de buurt (dat was me een ritje poeh). Zoals ik eerder al heb gezegd ben ik vorig jaar July terug naar NL geweest voor een 3 wkn vakantie en heb zoveel mogelijk mensen geprobeerd te zien en hoi te zeggen, maar blijft altijd lastig. Gelukkig heb ik mijn nieuwste neefje mogen ontmoeten. Heb nu in totaal 3 neefje en een nichtje (voor nu). Ik ben van plan weer effe langs te kommen, maar wanneer is lastig qua visum, Steven en werk. Ik ben van studentenvisum naar Post Grad visum gegaan en heb nu mijn PR (Permanent Residence) aangevraagd, maar dat gaat nog wel effe duren dus totdat ik iets hoor kan ik gewoon werken en wonen hiero tot sowieso volgend jaar July. Begin dit jaar 2 wkn op pad geweest naar Takarakka (jah als dat bekend voor komt kan dat kloppen, dat is de camping in de bergen waar ik als receptioniste werkte vorige keer dat ik in OZ was), wou Steven het laten zien, maar we werden levend opgegeten door muggen dus we hebben de reis ingekort en de rest van de vakantie thuis uitgezeten (HEEERLIJK).
Ik bak veel lekkers, neem het vaak mee naar het werk (vinden ze helemaal niet erg) en nu ook de overbuurvrouw vraagt om lekkers hihihi dus dat maak je dan maar he :P), en als je je afvraagd of ik al een 6pack heb.... das een definitieve nope, ben wel aangekomen als dat telt (I don’t care though :D)

Geloof dat dat het wel is, kan dingen gemist hebben, but that’s life :D
English peeps ask for an English version, and I’ll make it for you :P


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active