joycie91.reismee.nl

3 wkn in

Heeey peeeps, ik krijg vragen van iedereen dus het is weer tijd voor een update :D

Goed laatste keer zei ik orientatie had, ik had er eigenlijk 2. De eerste was op maandag en het is voor internationale studenten, heel lief en alles maar je hebt verschillende internationale mensen. De introductie was cute and all, maar als je van 9-15 uitleg krijgt over Aussie terwijl je het al weet wordt het heel snel heel saai hoor. Mensen die al eerder op zichzelf hebben gewoond en mensen die eerder in OZ zijn geweest weten sommige dingen al. Dat ze hier aan de linkerkant rijden weet je voordat je hier heen komt, dat ze hier de Aus Dollar hebben ook (mag ik hopen). Laat ik zeggen het was een lange dag, maar was verplicht. De tweede orientatie was voor mijn studie botenbouwer..... maar niet gegeven op mijn school. Jah ik snap het ook niet maar we kregen een rondleiding op een van de andere lokaties (een school waar ik nooit weer heen hoef) en de leraren van botenbouwen waren er niet dus kregen we info over lassen en machines ... anywho ... ook netjes heen geweest en de week erop naar de echte school en daar nog een rondleiding gehad (die was zowaar nuttig) en ik kan de school beschrijven voor je. Beneden 2 grote ruimtes waar je stuff maakt, boven 2 klaslokalen waar je les krijgt en 1 computerklas en 3 kantoren voor de leraren ... tada all done. Het is niet groot, maar het voldoet. De klas zijn alleen maar internationale studenten (ik dacht gemixd maar helaas) 4 brazilianen, 1 japanner, 3 zuid korea, 1 argentijn, 2 uit chili, 1 UK, 1 Filipijnen en ikke. We zullen zien of iedereen de opleiding overleefd.

Ik ging naar school door om 5.15 uur de wekker te horen, 6 uur een half uur naar het treinstation te lopen, daar half uur met trein en dan weer half uur lopen naar school.... nou was dat niet zo heel erg en best sportief, maar ik heb nu een autootje wheeeey. Maakt het gewoon iets makkelijker en boodschappen doen scheelt ook heel wat. Het is een blauwe Toyota Echo. Hij doet precies wat die hoort te doen en rijdt nice.

De lesse die we krijgen op school zijn op het moment nog saai. Ik snap dat je vooraan moet beginnen en de eerste les was dus ook veiligheid, daarna Manual Handling. Ik heb een boek van 30 blz over hoe je een box of plank oppakt ... zucht. We lopen al 2 a 3 wkn voor op schema, want we moesten daar 3 lessen over doen en we hebben het in een daggie gedaan, zelfde met hand gereedschap..... 6 lessenn.... jah dat werd dus gewoon 2 ik bedoel je hebt van 8-15. Ander ding wat ze dan weer naar achter hebben geschoven is VPC (stage) we zouden in oktober beginnen maar nu pas februari volgend jaar want andere klassen hadden geklaagd over niet genoeg weten voor je begon. Dus daar moet ik ook nog even op wachten (wat eigenlijk wel goed is want we hebben na 3 wkn school nog niets geleerd over boten). Ik heb een handschuurblok gemaakt en een tweede ligt te drogen en ga ook een namenbord maken... dus jah ik kom er uiteindelijk wel. Duurt alleen even.

Verder werk... ik ben aan het rond kijken, maar je mag maar 20 uur per week werken op dit visum en veel mensen hebben je liever voor meer. Moet toegeven heb er ook nog niet heeeeel veel energie ingestoken, was eerst school effe aant uitzoeken. Ik ga nu toch eindelijk kijken wat ik wil en wat ik kan en mag. Baantje komt eraan, no problems.

Jah dat was het wel denk ik zo... heb je vragen go for it ik antwoord wel.

Reacties

Reacties

Sandra

Fijn dat alles zo voorspoedig gaat!
Veel plezier!

Anja gerrits

Leuk joyce om zo op de hoogte van jou doen en laten te blijven .
Ik zou zeggen succes en vooral blijven schrijven ?.
Gr van Gerrit en mijzelf

Joyce Ganzeboer

Thanks peeps, alles gaat zo zijn gang en ik blijf zeker weten schrijven maak je niet druk hihi

Gert de Vogel

Leuk, dat het zo goed gaat en dat je het leuk hebt.
Ben erg benieuwd naar de boten die je gaat bouwen.

Groeten,
Gerda en Gert.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active