joycie91.reismee.nl

CHAOTISCH

Hallo mensies, hier ben ik weer.


De laatste keer had ik het over switchen naar Chef.... Ik heb het gedaan. Ik heb het semester afgemaakt bij Botenbouwen en toen 2 maand vakantie (zomervakantie). Het idee was om vol te gaan werken, want in de vakanties mag je zoveel uren maken als je wilt.... helaas heb ik dat niet kunnen doen. Ik heb geen baantje kunnen vinden voor meer dan een paar dagen hier en daar. Waarom??? Geen idee elke week ongeveer op 4 advertenties gereageerd en gewoon niet gelukt, maar ik had nog wat centjes over van NL, maar dat raakt vanzelf op (zoals jullie ook wel weten).


Wat heb je dan voor 2 maand gedaan hoor ik jullie vragen, well.... Ik heb meerdere boeken uitgelezen, heb de trial van WoW gespeeld, films en series op de tv en laptop gekeken. Bijna elke dag een wandeling buiten maken en hier en daar naar wat dingen kijken en stuff.


Had een rustige kerst en nieuwjaar... was heerlijk alleen (mijn kerst dinner was een hele kip voor mij alleen ..yam yam). Australia day was ook een rustige dag.


TAFE .... ik moest weer naar 2 orientaties internationaal en opleiding gericht.... kom ik aan bij de internationale zie ik Jane (lady die internationale studenten helpt) effe gekletst en vraagt ze: “Wat doe jij dan hier? Je hoeft hier niet te zijn je hebt dit 6 maand geleden toch gedaan?” GRRRRRRR Ik heb TAFE 2x gebeld en hun zeiden dan ik wel heen moest... dus wat doe je dan ... inderdaad naar het strand lopen (wat ong 200 meter van de school is) en de hele dag in de zon liggen hihi. De orientatie voor chef was..... chaotisch .. dat is het woord wat ik zou gebruiken. Te veel studenten als je het mij vraagt, 26, maar dit keer zitten er wel 3 Aussies bij (deze opleiding is wel gemixt).


Eerste dag was raar en zoals ik al zei chaotisch, maar we zijn ook gelijk maar begonnen met de les stof.... sure. Tweede dag wortels snijden in bepaalde stijlen en een groente boulion gemaakt. 3de dag ... jah 3de dag.... we hebben onze eigen lunch gemaakt (bekijk de foto’s) en poeh dat was intens, maar de leraren weten wel waar ze het over hebben. Tis alleen een beetje, ....... jah je gokt het al Chaotisch. Ik ben HeadChef deze week .... dus ik moet mensen aansturen en vertellen wat te doen en helpen met vragen en all that.... Ik weet het antwoord ook niet op vragen: “Waar vind ik de containers?” Uhm.... ik help je zoeken. Dit wordt nog interessant. Tijdens het maken heb ik dingen wel geproefd, maar mijn eten is apart (soort van) klaar gemaakt (zonder tomatensaus, zonder vieze knoflook en grote dingen ui). De leraren zien het niet echt als lastig, want in een restaurant heb je ook altijd mensen die lastig zijn (zoals ik hihihi) en daar moet je als Chef mee om kunnen gaan. De week erna was beter-ish, maar nog steeds alles door elkaar. Ik leer wel dingen hoor, we hebben een kip in de juiste stukken gesneden, een vis gefileerd, pasta gemaakt, ice cream om maar iets te noemen.


Uhm... ondertussen heb ik een baantje gevonden en ookal is het niet geweldig en alles het is geld. Alleen niet genoeg dus ik zoek wat anders (maar totdat ik iets heb gevonden doe ik dit.... folders vouwen. Jah het is saai en all, maar kan het thuis doen)

Uhm... geloof dat dat het wel zo goed als was. Als je vragen hebt, shoot en ik antwoord en natuurlijk reacties zijn altijd welkom.



I’ll just do an English version as well... A real quick one though. I’ve switched to Chef at TAFE. I’ve finished my semester at Boatbuilding and had my two months summer holiday and was planning on working all the time, but things didn’t work out the way I wanted to. So I’ve been reading, watching series and movies and enjoying the weather. But it’s been very hot and humid and although the fires never reached us here the flooding sure did, but I was fine.


TAFE has to work on their communication and get less chaotic. I went to international orientation, but didn’t have to go after all so went to the beach in Southport. The course has started and it has been very chaotic. We’ve made a few things already though (including our lunch) and because I’m fussy and all I’m a good case to show the rest that people in the restaurants are going to be difficult as well and how to handle that. I have tasted a few things (like a chef has to do), but I wasn’t much help to what it still needed hihi. I’ve put some pictures on the blog as well... have a look. I was head chef this week so people came to me for answers and help… I have no idea where to find things either, but I made it work (sort of) and next week another student is going to be head chef. If you have any questions or just want to chat, you know how to reach me and I’ll answer any questions. (I know your story is way shorter, but it has the essentials in it though hihihi)

Reacties

Reacties

Sonja

Quite a story about you!it's life like Joyce loves it I guess?
Hope you find what you are looking for!at least you try!!
Succes met alles daar Joyce!Leuk om zo af en toe van je te horen!!
Groetjes ??‍♀️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active