joycie91.reismee.nl

Wat een jaar of nie dan

Hallo peeps,

Het spijt me zeer dat het alweer 10 maand geleden is dat ik de blog heb geupdate, maar ik bedoel wat is dit dan ook voor een jaar. Iedereen had last van Covid en wij net zo goed.

Dussss, we hadden netjes school en toen poef, mag niet meer naar de klas. We kregen les via Zoom (online klas), een kok opleiding online..... jah het is wat hoe het klinkt net een Youtube video van een kok die iets klaar maakt in zijn eigen keuken thuis, alleen konden wij wel vragen stellen. Ik moet zeggen de leraren en de school heeft wel heel slim een grote papier opdracht naar voren geschoven zodat we die konden doen op de computer terwijl je thuis vast zit. Heb veiligheids voorschriften gemaakt, mijn eigen menukaart (don’t get me started on that one)..... oke dus ik heb 36 gerechten moeten verzinnen en van elk een recept moeten maken en een kostenplaatje... jah dat duurde even en als het goed is gaan we volgend semester (volgend jaar feb) deels van deze menukaarten maken in de les .... owww dat wordt nog wat.

Toen we weer les mochten hebben moest dat in halve klassen en we zijn er een paar kwijt geraakt onderweg dus we hebben er nu nog 17. De Aussies in onze klas zijn nu ook klaar dus de groep wordt alleen maar kleiner (maar volgend jaar komen er een paar anderen van andere klassen bij ons in dus we zien wel). Veeeeeeel dingen gemaakt en geleerd (wat ik onthouden heb :D) en de foto’s laten er natuurlijk maar een paar zien.

Stage was 1 van de dingen die ik net had gevonden in Springwood (9 min van mijn huis), maar door de Covid ging het dicht en ik heb uiteindelijk stage moeten beginnen in GC... das een uur heen en een uur terug elke keer, maar jah je moet je uren maken voor immigratie en om je opleiding te halen, dus doe het maar netjes (Moet nu nog 28 dagen). Elke zaterdag en zondag doe ik stage in een 5 star resort, ik hoor in de keuken te zijn, maar doe vooral buffet service (ik maak ommeletten en serveer eten aan de mensen). De mensen die mij kennen weten dat ik dat toch veel liever doe dan koken, maar jah ik doe ook wel dingen in de keuken (maar dat is vooral prep work, veeeeeeel snijden dus ook niet echt koken). Deze stage plek heeft mij een baan aangeboden (na 8 dagen stage gelopen te hebben :D :D) en die heb ik aangenomen, dus de aankomende 7 wkn ben ik daar aant werk (wss 5 dgn per week).

Heb ik mezelf in de tussentijd wel vermaakt ????? TUURLIJK, IT’S ME!. Ik heb series gekeken, films en veel nieuwe boeken gelezen en bijna elke dag een wandeling (jah ook in Covid, maar met grote bogen om iedereen heen, twas hier nooit zo erg als bij jullie, max was 15 mensen besmet hier in QLD geloof ik). Met vrienden naar het park en strand, uiteten geweest en jah that’s about it.

Ik woon nog steeds in mijn huisje in Slacks Creek, maar ben aan het kijken (al een tijdje) om te verhuizen naar de Gold Coast (GC) omdat school daar is en nu werk ook, want het werk wat ze me hebben aangeboden is voor nu alleen voor Dec en Jan. Maaaaar ik hoop dat ze me daarna ook nog willen voor 20 uur in de week (gewoon de weekenden weer doen you know). Heb nog niets betaalbaars kunnen vinden, maar ik laat het weten als ik verhuis.

Uhm.... Jah geloof dat dat het wel zo goed als is. Weet niet wat ik anders moet vertellen. Life goes on. Hoop dat jullie het daar ook nog een beetje kunnen uitzingen, geloof dat 2de lockdown begonnen is jammer genoeg, plies stay safe. We gaan hier fire season in en ik probeer ook safe te blijven. Het is altijd leuk om van jullie te horen dus plaats een reactie als je wilt en vragen stellen mag altijd.

OWWWWWW jah..... FIjne Feestdagen en een gelukkig nieuwjaar peeps

English peeps, if you want a recap just ask and you’ll get it :P

Reacties

Reacties

Ilona

Hey GEFELICITEERD MET JE BAAN!!!!!

Mariska

Wat super om te lezen dat alles super gaat en je nu echt aan het werk bent en lekker druk met school stay safe

Hilbert

Fijn dat je het naar je zin hebt succes met je studie

Jannette

Hey wat super tof dat je het daar zo naar je zin hebt. Voor jou ook alvast fijne dagen toegewenst.

Dorien

Hey topper! Fijn dat het goed met je gaat. Succes met alles en blijf gezond!!!!

Bassie

Heel veel succes met alles

Nouk

Hey dus naar omstandigheen gaat het best lekker daarzo, goed bezig! Wat goed om te horen! #trots <3

Joyce Ganzeboer

Wat geweldig om de reacties te lezen. Dank jullie wel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active