joycie91.reismee.nl

Update voor nu

Heeey mensies,


Hier ben ik dan weer… het heeft weer even geduurd, maar ik ben jullie zeker niet vergeten, maar wou pas schrijven als ik alles zeker wist en all. Nou is dat niet helemaal het geval maar in grote lijnen wel.

Laatste keer dat ik schreef had ik het over dat we vooraan moesten beginnen. Nou dat hebben we gedaan en we hebben ook meerdere kleine dingen gemaakt zoals naambord, toolbox, kistje en nu bezig met een krukje. We zijn 4 maand onderweg en we leren alles over de machines die je gebruikt. Over boten ... neen dat leren we nog niet, dat komt volgend jaar blijkbaar pas, tot die tijd gaan we dingen maken en leren hoe de machines precies werken en hoe je ze moet onderhouden.


Mensen vragen mij of ik plezier heb op school en of ik dingen leer.... zeker weten. Ik leer elke keer weer en als we dingen maken vermaak ik me zeker weten. We hebben ook 2 rondleidingen gehad in de bedrijven om ons heen en na die rondleidingen begon ik toch zeker te twijvelen. Het was niet precies wat ik in gedachten had bij botenbouwen en weet ook niet of dit wel iets is wat ik voor de komende 4 jaar zou willen doen (of kunnen zonder gek te worden (jah gekker dan ik nu al ben)).


Heb dus effe rondgekeken en gevraagd over wat ik eventueel zou kunnen doen. Na veel onderzoek en all that bleef er eigenlijk maar 1 andere opleiding over die ik eventueel zou kunnen doen. Ook 2 jaar en betaalbaar (dat is een groot probleem hier, even een voorbeeld. Ik kan ook Dierenarts worden hiero (krijg ik ook visum and all that), duurt 5-7 jaar (geen probleem) maar voor een Aussie is het $10000 per jaar ... voor mij als buitenlander is het $50000 per jaar..... waar de $40000 vandaan komt geen idee, maar goed dat kun je niet ophoesten als je maar 20 uur per week mag werken))))) Dus de opleiding die overblijft is ook niet geheel wat ik wil, maar je moet toch wat. Nu denken jullie zeg nou gewoon welke het is..... Chef. Ik zie sommige van jullie gewoon lachen of met een OMG gezicht dit lezen. Ik als meest kieskeurige eter in de wereld, die niets lust en een keukenprinses is gaat een opleiding tot Chef doen ... Nou het zit zo.


De opleiding chef is verdeeld in 3 delen. Je hebt Certificate 3 en 4 chef en een diploma hospitality. De laatste is degene die ik wil, maar alleen die telt niet voor je visum, dus moet de Chef er dan maar bij nemen. En leren om beter te koken is nooit slecht, maar ik had dezelfde dingen als jullie... ik lus niets. Dus ik ben naar de leidinggevenden gegaan en de leraren en heb ze gezegd hoe en wat ... zonder doekjes erom heen te winden en recht voor de raap. Allebei zeiden ze dat het wel kon, er zit verschil in eten en proeven en koken. Dus noujah ik denk dat ik maar ga switchen. Geen van beide opleidingen (boten of chef) is precies iets voor mij, maar je moet toch wat hihi.


Dusssss ik moet tot de zomervakantie (jah dat is hier op 2 December) bij de botenbouwen blijven en dan mag ik switchen naar Chef voor het volgende semester wat start in Februari. Ik heb nog niet alles vastgezet in steen, want ik de opleiding Chef op verschillende plekken volgen en weet nog niet precies waar het het beste is. Moet dus nog effe de details regelen en all that. Nu hoor ik je zeggen: “Een half jaar verspilt” Ik zie het niet zo. Heb hele leuke mensen ontmoet in mijn klas, heb dingen gemaakt en met machines leren werken (ookal kon ik dat al wel een beetje, niet iedereen heeft deze machines in de schuur staan). Ik zie het zeker niet als verspilt, maar jah het voegt niets toe aan Chef opleiding. Oww well...


Uhm hoe is het met mij verder.... Jah wel goed. WARM. Zomer is nog niet eens begonnen en het is hier als bah en vies plakkerig weer. Ach daar wen je ook wel weer aan een extra douche hier en daar. Het is wel weer Bush Fire Season... al heel wat hectares zijn opgebrand, maar gelukkig niet al te dicht bij mij in de buurt, maar de mensen die alles hebben verloren door de branden denken daar zeker weten anders over. Het wordt alleen nog maar erger, maar jah dat wist je van te voren. Mijn huisje bevalt me nog netties, maar als ik switch qua opleiding dan jah... miss moet ik dan ook verhuizen, maar das voor mij niet zo erg. (Heb niet zoals de meeste van jullie een huis van je eigen en al je eigen spullen erin en je woont er al 3 jaar.... ben hier net 4 maand). Autootje leeft nog en moet over niet al te lange tijd voor de keuring, maar dat moet wel goed komen denk ik zo ... tis een TOYOTA... komt goei :P


Ik snap dat dit allemaal gaat over een opleiding en all that, maar helaas is dat een groot ding in mijn leven op het moment, zodra ik het papiertje heb en gewoon werk (net als jullie normale mensen) dan kan ik praten over..... jah ... uhm..... leven I Guess hihihihihih All good.

Dusssss Ik heb wel weer wat vertelt over hoe het hier gaat, maar wil altijd weten hoe het bij jullie gaat. Laat een berichtje achter met wat je denkt en hoe het gaat en anders de meeste weten me op FB ook wel te vinden als je persoonlijk wil kletsen (P.S. weet waar je aan begint hihihihi ik ben nou eenmaal een kwebbelkous en vraag je de sokken van je lijf hihihi) Oke that’s me..... TATA (for now)

Reacties

Reacties

Mariska

He hoi eindelijk weer een up-date goed om te horen dat je een keuze hebt gemaakt. Ik hoop voor je dat je dit wel dat lukken, en dat je er vooral plezier in krijgt. Hier gaat het steeds beter. Benthe haar laatste controles zagen er goed uit over 5 weken terug en als alles dan goed is zijn we echt klaar? we spreken elkaar snel weer op de app. Groetjes Mariska

Anja gerrits

Hoi joyce leuk om dit te lezen alleen had je moeder net gesproken en mij het hele verhaal verteld. ? en de foto.s van het krukje had ik ook mee gekregen .
Maar joyce 1 ding je smaakt veranderd om de 7 jaar zeggen ze dus...... wie weet word je ooit nog een steen goeie kok die alles lust???????.
Succes daar en hier word het koud bbbrrrrr.
Maar vanaf hier geen bijzonders te melden alles gaat zo zijn gangetje ......
Gr van gerrit en mijzelf .

Nouk

Hoi Joyce! Wat een rompslomp weer zeg! Waarom is Australië zo onvriendelijk tegenover buitenlanders met die dure opleidingen? pff >.<
Maar goed als je chef wil proberen gewoon doen toch? Misschien ga je het nog leuk vinden ook, zelfs als je het niet lust XD
Ik ben ondertussen met stage bezig voor men scriptie en ik herken het gevoel van 'ik wil gewoon dat papiertje en dan kan ik echt aan het werk hehe' dus we moeten nog even volhouden :Y

Chantal

Onder het mom van je moet er wat voor over hebben... jeetje die bedragen zijn niet te betalen. Jammer dat dat geen optie is, dat zou wel mooi aansluiten. Hopelijk gaat koken je nieuwe hobby worden!

Manuela

He topper !!

Leuk om weer van je te lezen...
Jammer dat je opleiding tegenvalt ..maar beter dat je er nu achterkomt dan na een jaar ofzo....het is nu nog te overzien.
Ik denk dat je vanzelf meer gaat leren eten hoor . Zelf ben / was ik ook de meest moeilijk eter.....maar nu...ik lust in vergelijking toen ik zo oud was als jou..en nu...het dubbele....
Er is echt hoop ?
Maar wat een geld zo'n opleiding dierenarts.....niet te doen voor de meesten. Belachelijk...maar ja....
Oja....ik zit in een nieuw filiaal....en ik kan er lopend heen!! ? Met de fiets is het 3 minuten ! Dus mocht het weer gaan sneeuwen ...?? ik vergeet nooit meer onze piroėt ?
He meis...succes....
En lekker genieten van het mooie weer hier is jet frisjes
??‍♀️? ....

Joyce Ganzeboer

Wat geweldig om deze reacties te zien ... altijd leuk om te lezen.
Maris: Plezier ist probleem nie hihihihi en ik hoop met jullie mee dat t dan klaar is en ze gewoon een kind kan zijn.
Anja: Altijd handig ouders die iedereen op de hoogte houden :D, De steen goede kok wordt ik gewoon (kuch kuch) alles lusten heb mijn twijfels.
Nouk: Waarom?? No idea. we houden zeker vol en het gaat ons lukken, succes met stage
Chantal: Hoop t ook, nieuwe hobbies zijn nooit slecht
Manuela: We kunnen altijd blijven hopen I guess. Het nieuwe filiaal waar we het toen over hadden? En een piroetje op zijn tijd is goed voor het hart :P

Again Thanks peeps

Mark ganzeboer

Goed bezig dat alles zo aan het bekijken bent. Mooi dat het bevalt

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active