joycie91.reismee.nl

Ik ben in Aussie

Hallootjes,


Nou mensen ik heb het overleefd, niet vragen hoe maar ik ben weer in Aussie.

18 Juni met pa en ma om 5 uur uit bed om op tijd op Schiphol te zijn en dat is heel goed gelukt hoor. Gisteren was iedereen nog geweest qua fam en heb toen iedereen een knuffel gegeven en tata gezegd. Koffer ingeleverd en toen nog even door Schiphol struinen en kletsen. Toen was het toch echt zover dat ik moest gaan en met een knuffel, kus en heel veel zwaaien door naar de douane. Kwam ik bijna ongeschonden doorheen (was een klein schaartje vergeten om in de grote koffer te doen (had er nog wel zo aan gedacht) maar goed eruit gehaald, achter gelaten en door. Op de vlucht wachten en toen aan boord..... dacht ik. Ik sta netjes in de rij en geeft mijn boarding pas af en ik krijg ipv een groen lampje en rode “Seating Issue”. Het eerste wat ik dacht was “wat heb ik nou weer gedaan??” Gelukkig lag het niet aan mij, ze hadden mij op een andere stoel gezet zodat een gezin bij elkaar kan zitten .... no problemos. De stoelen naast mij waren afgeblokt als compensatie (ik had geen compensatie nodig maar altijd lekker zonder buren in een vliegtuig). De eerste vlucht van ong. 13 uur heb ik films gekeken (en ook alleen maar, ik ga ze opnoemen ik zal effe 2 regels skippen als je ze niet wilt weten hihihi). Aquaman, Robin Hood, HTTYD 3, Captain Marvel en Bumblebee. We kwamen iets later aan dus in Singapore, uit de gate lopen, naar de wc en hop int vliegtuig en daar ging de reis weer. Zo’n 8 uur te gaan, heb toen veel reond gelopen, naar buiten kijken maar ook wel Beauty and the Beast en Justice League gekeken en Fantastic Beast 2 half. Eindelijk aangekomen in Sydney gelijk met de trein naar Cringila gegaan (ligt net buiten Wollongong) eventjes 2 uur met de trein. Als je dat niet gewend bent is dat nog wel effe. Van het station naar het ‘hotel’ lopen was ook nog wel wat maar duurde 20 minuutjes. Ben naar de kamer gegaan (hotel staat hierboven niet voor niets tussen ‘’) een douche genomen (kom ik nog op terug) en hop naar bed want ik was toen al 32 uur wakker en was er toch wel aan toe.


Die nacht heb ik heerlijk geslapen, ik werd wakker en keek op mijn horloge en zag 12 uur dus dat netjes. Jammer dat de ochtend dan al weg is, maar heb nog een halve dag om dingen te regelen in Wollongong, dus netjes aangekleed, schoenen aan en gordijnen open ..... uhm twas donker. Ik was om 12 uur 's nachts wakker geworden ... dus alles maar weer uitgedaan er weer in bed gedoken tot de volgende ochtend 9 uur en wat bleek ... het zonnetje scheen toen wel. Naar het trein station... kun je daar geen kaartje kopen grrrrrrr, moest ik weer terug naar het hotel want daarnaast (2 gebouwen verderop) moest ik het kaartje kopen zucht..... uiteindelijk toch in Wollongng aangekomen en gelijk de bank binnen gelopen om een rekening te starten (want weet nog dat dat effe duurt) en toen was het probleem van mijn telefoon. Iedereen die mij de laatste maand heeft gezien weet dat mijn telefoonscherm kapot was.... ergens in de reis hierheen is er meer stuk gegaan dan het scherm. Ik krijg hem niet eens meer aan en als ik hem dan zowaar aan krijg doet die niet zo veel of voor 5 sec. Dus nieuwe mob halen. Ik naar de provider (Telstra hier) en wou een plan (mob en sim, heb eigenlijk altijd pre paid maar dacht ik probeer het)... jah dus niet daar ben je een bankrekening voor nodig zodat ze weten dat je kunt betalen (maar zoals gezegd heb ik die net pas aangevraagd) dus heb een losse mob gekocht en een losse sim met prepaid hihi... Oee BTW mijn nummer is voor jullie +61472711038. Na een dag daar mee bezig te zijn heb ik ook mijn huurauto maar gelijk geregeld... of zo was de bedoeling. Ik daarheen krijg ik de vraag “heb je de vertaling van je rijbewijs?” Uhm .. neen want ik had hem voor Canada en Nieuw Zeeland en die waren hem niet nodig dus nu niet aangevraagd..... Jah dan kan ik je helaas geen auto huren..... zucht ... na veel pushen van mij toch voor elkaar gekregen dat ik de auto morgen op kan halen. Terug met de trein naar mijn hotel, bleek dat de schoonmaakster al mijn spul uit mijn kamer had gehaald, want er was niet goed doorgegeven dat ik nog een nacht zou blijven... again zucht. Dus ik kom boven en alles staat netjes in de hoek, maar jah he ... toch niet de bedoeling. Een douche zal helpen. Met je spulletjes naar de douche (een hok met douche en 2 wc’s).... uhm douche kan niet op slot, 1 wc kan niet op slot, grond is altijd nat en gewoon heeeeeeel oud. En nu.... ik heb de deur op slot gedaan van het hele ding, dan kan niemand naar de wc maar jammer dan.

Volgende dag met al mijn spul naar het auto huurbedrijf, wil ik met mijn kaart betalen (de NL want dat kan)... maar niet bij hun, dus dan maar met creditcard.... wat is uw pin??? Damn .... als ik hem online had gedaan was pin niet nodig geweest en je bent hem eigenlijk nooit nodig dus ik stond daar met mijn mond vol tanden...... 2x geprobeerd (bleken wel goede cijfers verkeerde volgorde)... en nu en nu .... thuis ligt wel het papier wat je eigenlijk niet mag houden en ik toch gedaan hem met de pin, maar tis half 3 nachts.... toch mam en pap maar wakker gebeld en gelukkig hebben hun het nummer kunnen vinden en heb ik de auto mee gekregen. POEH, sorry pa en ma. Met autootje 536 km gereden naar Wicked (reed zo weer aan de linkerkant zonder probleem). Maar tis een mooi autootje alleen wel automaat ... t lijkt wel een botsautootje van de kermis... gassen en sturen meer niet en als je hem dan op cruise control zet is het helemaal niets meer aan. Eindelijk bij Wicked en Frank aangekomen kon ik zo aanschuiven met avondeten ... wat zijn het ook een skatjes. ... en zover ben ik nu hihihi

Reacties

Reacties

ILOna

Hey zussie
Het kan je ook gewoon niet helemaal meezitten hé.
Ben je eindelijk op de plek krijg je dit allemaal ik hoop dat alles goed en snel geregeld word?

En wat lief dat je zo mee kon eten doe ze maar de groetjes daar.

En heel veel plezier

De belties

Ondanks alle tegenslagen heel veel plezier, en hoop dat je je gauw een beetje thuis voelt. En dat alles voor de rest op rolletjes loopt, have fun

Ina

Toch fijn dat het gelukt is. Jan en ik willen jou een hele fijne tijd wensen in Aussie. En een leuk verhaal heb je hier neergezet?

poeke en moeke

oke mooi dat het toch allemaal gelukt is maar je mag altijd bellen maar toch liever overdag hahah :)

Dorien

Haha....goed verhaal. Ik had je nachtelijke telefoontje al van je mams gehoord. Heel veel plezier daar!! Groetjes!!!!

Annika Mulder

Wowww.. wat een reis..en wat heb je al veel meegemaakt.
Heeeeel veeel plezier daar en let je goed op jezelf?
Je bent een topper

Joyce Ganzeboer

Dankjewel voor de reacties mensen, het is geweldig om ze te lezen. Het is valt allemaal best mee hoor.... Gewoon doorgaan. Ik hou jullie gewoon op de hoogte en doe mijn best

Hilbert

Zo dat begint allemaal mooi maar daar sla je je wel doorheen veel plezier daar

Sonja

Nou zeg, wat een uitdagingen meteen al.. fijn wel dat je veilig aangekomen bent! leuk om je berichtjes te volgen!tot weer gauw schrijvens dan maar! Groetjes

Nouk

Ha nou klinkt alsof je alle tegenslag er nu alvast uit hebt! Dan is het vanaf nu vast een eitje! :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active