joycie91.reismee.nl

Only 100 days to go

Heeeey mensen,

Hierbij wil ik jullie laten weten dat ik weer naar Australië ga voor langere tijd.
De meesten weten het al en hebben me er al over gehoord, maar ik denk tis nog 100 dagen en ik zal weer beginnen met de blog.

Na mijn reis door Aussie had ik graag willen blijven en dat heb ik ook zeker geprobeerd, helaas voldeed ik niet aan de eisen voor bepaalde visums. De laatste 2 jaar heb ik meerdere dingen geprobeerd om toch terug te mogen. Of ik er blijft tot mijn 80ste of gewoon voor 5 jaar of iets dat weet ik niet, maar ik wil graag terug om daar achter te komen. Met behulp van Pathways to Aussie kwamen we uit op een studentenvisum en 17 bepaalde opleidingen waarvan er een kans bestaat dat je daarna in het land mag blijven. Het zijn opleidingen waar Australië iets aan heeft, 9 met auto's, buitenschoolse opvang, loodgieter, tegelzetter dat soort dingen. Er zaten er 3 tussen die ik wel interessant vond; Boten bouwer, Meubelmaker en Timmerman. Naar alle 3 de opleidingen heb ik vragen gestuurd en alleen boten bouwer heeft gereageerd. Ik heb hier over na gedacht en aangezien ik al 12 jaar in de horeca werkt en officieel een dierenarts assistente ben, heb ik daar even over moeten nadenken en ik denk dat er toch best wel leuke aspecten zijn en ik het misschien ook wel kan. Tijd zal het ons leren.

Zo goed als alles is geregeld, Pathways is bezig met studentenvisum, maar dat zou ook wel goed moeten komen. De vlucht is 18 Juni, dan vlieg ik naar Aussie, ga effe hoi zeggen tegen vrienden en dan door naar QLD om een woning te vinden voor mijn opleiding begint. Ik zal niet zo vaak schrijven als de vorige keer, omdat het gewoon een opleiding is en je er een leven leidt. Niet veel boeiender dan jullie leven.

Zodra ik een go heb en heen mag en alles laat ik het jullie weten daarna begint mijn avontuur.

Soooo not sure if there are still English people reading this, but I'll do a quick one now and as soon as I know there are English people who read it I'll make the English versions better as well..... So for now in 100 days I'm flying to Aussie to go and see friends and after a month start a course at QLD TAFE Boat Building. It's going to take me 2 years and after another year I might be able to stay for ever (or at least a longer time). I'll keep you posted (the only thing I need now is the student visa).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active